2022 Yılında Mobil Uygulama Dünyasını Nelerin Beklediği Açıklandı

Mobil uygulama dünyası her geçen gün biraz daha genişlerken teknoloji devleri, kullanıcıların korunabilmesi için çeşitli adımlar atıyorlar. Örneğin Apple, kullanıcıların verilerinin takip edilmesini engelleyen özelliğini kullanıma sundu. Bu da uygulama geliştiricileri özellikle de reklamlar açısından yeni arayışlara itti. 

3.03.2022 15:15:12 tarihinde yayınlandı.

Mobil uygulama dünyası her geçen gün biraz daha genişlerken teknoloji devleri, kullanıcıların korunabilmesi için çeşitli adımlar atıyorlar. Örneğin Apple, kullanıcıların verilerinin takip edilmesini engelleyen özelliğini kullanıma sundu. Bu da uygulama geliştiricileri özellikle de reklamlar açısından yeni arayışlara itti. 

Mobil uygulama dünyası ile ilgili sunduğu anlamlı verilerle bilinen SocialPeta, 70 ülke ve bölgeyi kapsayan geniş çaplı bir araştırma gerçekleştirdi. Geliştiriciler için çok önemli detaylar sunan bu araştırma, mobil uygulama dünyasındaki rekabetin geçtiğimiz yıl nasıl değiştiğini ve bu yıl, geliştiricileri nelerin beklediğini gözler önüne serdi. Dilerseniz lafı daha fazla uzatmadan, SocialPeta'nın araştırmasındaki detaylara yakından bakalım.

2021 yılında mobil reklamveren sayısı geçen senesine göre %8.23 düşüş yaşayarak 200 binden 190 binlere kadar geriledi. Bu düşüşün gerçekleşmesinin temel sebebi ise pazar doygunluğundan kaynaklanmaktadır ve son beş yıl içerisinde ilk defa negatif bir değer görülmektedir. Bu yüzdenin 2022’de %3.86'ya düşeceği, 2023’te ise stabilleşerek %4.82 büyüme kazanacağı tahmin edilmektedir.

190 bin reklamverenden 30 bini, en yüksek oranla iş uygulamalarına aittir. İş uygulamaları reklamveren sayısını domine ederken, alışveriş uygulamaları ise reklam pazarını 2021 yılının en çok reklam verilen uygulama türü olarak kontrol altına almaktadır. Reklamların total olarak %36.19’una tekabül eden bir oranları bulunmakta, ondan sonra en çok bulunan yüzde ise %5.95 ile eğlence kategorisi olmaktadır.

Android ve iOS arasında ise Android’in 435 ortalama reklam ile iOS’a göre %11.3 daha önde olduğunu görmekteyiz. Aynı zamanda Android uygulamaları iOS uygulamalarına kıyasla daha fazla reklamverene da sahiptir.

Ortalama ücret 2020 yılında oyun harici kategorilerde %27 bir artış göstermiş, 2021 yılında da bunu takiben %2.25’lik bir artış yaşanmıştır. CPM 2020 yılına göre %6 bir artış göstermiş, ortalama 5.41$ değerine ulaşmıştır. CPC ise geçen yıla kıyasla %26 bir düşüş yaşamış, 0.44$ seviyesine inmiştir. Reklam ücretlerinde oyun harici kategoriler incelendiğinde en pahalı ülkenin Amerika Birleşik Devletleri olduğu görülmüştür. Ortalama bin gösterim başı maliyet 14.14$, tıklama başı maliyet 2$ ve tıklama oranı %2.97’dir.

Global mobil uygulama reklamverenleri, modern çağda sosyal medya pazarlamasının önemini oldukça iyi anlamış durumda. Bu konuda reklamverenler tarafından en çok kullanılan sosyal medya platformları ise Facebook ve Instagram olmuştur. İki platform da reklam sayılarında oldukça yüksek artışlar yaşamış, Facebook sadece 2021 yılında 149 bin 600 reklama yer vermiştir.


Kaynak webtekno.com

 

Appleın 15 Kamera Modüllü Bir Karma Gerçeklik Ekipmanı Ürettiği Söyleniyor

Kısa bir süre önce sizlerle paylaştığımız bir haberimizde, deneyimli Apple analisti Ming-Chi Kuo'nun yaptığı bazı açıklamalardan bahsetmiştik. Kuo, bu açıklamalarında Apple'ın sanal ve artırılmış gerçeklik ekipmanlarından bahsetmişti. Bugün konuyla ilgili yeni açıklamalarda bulunan analist, Apple'ın karma gerçeklik ekipmanıyla ilgili bazı bilgiler verdi. Kuo'nun bahsettiği şeyler, gerçekten de kafa karıştırıcıydı.

Astronotlar Üzerine Basmasa Bari: NASA Artemis Göreviyle Uzaya LEGO Figürleri Gönderecek

Önümüzdeki aylarda fırlatması gerçekleşecek olan NASA’nın Artemis I görevi, bu sefer uzaya oldukça ‘ufak’ yolcular taşıyacak. NASA, küçük çocuklara uzayın zorluklarını ve güzelliğini öğretmeye odaklanan bir eğitim serisinin parçası olarak iki LEGO figürünü uzayın derinliklerine gönderecek. LEGO ile yürütülen ortaklık kapsamında Artemis I; bilim, teknoloji, mühendislik, sanat ve matematik odaklı 10 bölümlük Build to Launch: A STEAM Exploration Series’in başkarakterleri olan Kate ve Kyle isimli iki figürü uzaya taşıyacak.

Dünyayı Kasıp Kavuran Worldle, Artık Bundle’da: Hem de Türkçe!

Son zamanlarda internet ortamlarında bulunduysanız muhtemelen web tabanlı bir kelime oyunu olan Wordle’ye denk gelmişsinizdir Bu oyun, kullanıcıların belli sayıda deneme hakkı karşılığında bir kelimeyi tahmin etmesini sağlıyor ve gün geçtikçe ülkemizde daha da popülerleşiyor. Şimdi de Türkiye’nin en popüler haber uygulamalarından biri olan Bundle, Wordle Türkçe’yi bünyesine dahil ettiğini açıkladı.