Counter-Strike: Condition Zeronun Feci Başarısızlık Hikayesini Hatırlayalım: Oyun Geliştirme Sürecinde Ne Gibi Sıkıntılar Yaşanmıştı?
Counter-Strike, internette tanışan ve Valve tarafından geliştirilen bir bilim kurgu nişancı oyunu olan Half-Life için bir mod üzerinde işbirliği yapmaya karar veren iki programcı Minh Le ve Jess Cliffe tarafından yaratıldı. Valve, Counter-Strike'ın potansiyelini fark etti ve Le ile Cliffe'i, 2000 yılında piyasaya sürülen modun resmi bir versiyonu üzerinde çalışmaları için tuttu.
Counter-Strike, internette tanışan ve Valve tarafından geliştirilen bir bilim kurgu nişancı oyunu olan Half-Life için bir mod üzerinde işbirliği yapmaya karar veren iki programcı Minh Le ve Jess Cliffe tarafından yaratıldı. Valve, Counter-Strike'ın potansiyelini fark etti ve Le ile Cliffe'i, 2000 yılında piyasaya sürülen modun resmi bir versiyonu üzerinde çalışmaları için tuttu.
Counter-Strike, milyonlarca kopya satarak ve profesyonel oyuncuları ve sponsorları cezbeden rekabetçi bir ortam yaratarak büyük bir başarıya ulaştı. Valve, Counter-Strike'ın popülaritesinden yararlanmak istedi ve iyileştirilmiş grafikler, yeni silahlar, haritalar ve modların yanı sıra botlarla tek oyunculu bir hikaye modu içeren bir devam oyunu yapmaya karar verdi.
Valve, projeyi daha önce Half-Life için genişletmeler üzerinde çalışan bir stüdyo olan Gearbox Software'e atadı. Gearbox Software, 2001 yılında Counter-Strike: Condition Zero üzerinde çalışmaya başladı ve 2002 yılında piyasaya sürmeyi planladı. Ancak işler bekledikleri gibi gitmedi… (Selam olsun Kirazoğlu’na!)
Gearbox Software'in hiç yayınlanmayan karakter modellemeleri .via-text { background-color: rgb(0,0,0); /* Fallback color */ background-color: rgba(0,0,0, 0.4); /* Black w/opacity/see-through */ color: white; font-weight: 300; font-size: 0.75em; position: absolute; bottom: 0%; right: 0; z-index: 2; padding: 5px !important; text-align: left; }
Stüdyo, Counter-Strike: Condition Zero'yu geliştirirken çeşitli zorluklarla karşılaştı. İlk olarak, devam oyununun orijinal oyuna sadık ama aynı zamanda yenilikçi ve orijinal olmasını isteyen hayranların yüksek beklentileriyle başa çıkmaları gerekiyordu. İkincisi, modern grafikler veya tek oyunculu oyun için tasarlanmamış eski bir oyun motoruyla çalışmak zorunda kaldılar. Üçüncüsü, Tom Clancy's Rainbow Six: Raven Shield ve SWAT 4 gibi benzer projeler üzerinde çalışan diğer stüdyolarla rekabet etmek zorunda kaldılar.
Gearbox Software, hayranları tatmin etmek ve yeni bir şey yaratmak arasında bir denge bulmakta epey zorlandı. Tek oyunculu hikaye modu için gizlilik odaklı oynanış, sonuç belirleyen seçimler ve hikayeler eklemek gibi farklı fikirler denediler. Ayrıca yeni efektler ve modeller ekleyerek grafikleri iyileştirmeye çalıştılar. Ancak bu fikirlerin hiçbiri Counter-Strike'ın temel oynanışıyla veya motorun sınırlamalarıyla iyi çalışmadı. Sonuç, modası geçmiş görünen, kötü oynanan ve kimliği olmayan bir oyundu.
Oyun birkaç kez ertelendi ve oyunun erken sürümlerini oynayan testçilerden ve eleştirmenlerden olumsuz geri bildirimler aldı. Valve, Gearbox Software'in ilerlemesinden memnun değildi ve 2002'de projeyi devralmaya karar verdi. Valve, Gearbox Software'i kovdu ve Counter-Strike: Condition Zero'yu bitirmek için Rogue Entertainment adlı başka bir stüdyo tuttu.
Rogue Entertainment'ın geliştirdiği versiyondan bir çatışma sahnesi .via-text { background-color: rgb(0,0,0); /* Fallback color */ background-color: rgba(0,0,0, 0.4); /* Black w/opacity/see-through */ color: white; font-weight: 300; font-size: 0.75em; position: absolute; bottom: 0%; right: 0; z-index: 2; padding: 5px !important; text-align: left; }
Rogue Entertainment, American McGee's Alice ve Quake II: The Reckoning gibi oyunlar üzerinde çalışan küçük bir stüdyoydu. Gearbox Software'den bir döküntüyü miras aldılar, dolayısıyla sıfırdan başlamak zorunda kaldılar. Tek oyunculu hikaye modunun çoğunu bir kenara bırakmaya ve Counter-Strike oynanışının farklı yönlerini sergileyecek bir dizi görev oluşturmaya odaklanmaya karar verdiler. Ayrıca kilidi açılabilir silahlar, görünümler ve başarılar gibi yeni özellikler eklediler.
Rogue Entertainment, 2003 yılında Counter-Strike: Condition Zero'yu sunmak için çok çalıştı ancak bu süreçte birçok zorlukla karşılaştı. Hatalar, çökmeler ve uyumluluk sorunları gibi teknik sorunlarla uğraşmak zorunda kaldılar. Ayrıca, Counter-Strike: Condition Zero'daki çalışmaları için kendilerine telif ödenmesi gerektiğini iddia eden eski Gearbox Software çalışanlarının açtığı davalar gibi yasal sorunlarla da uğraşmak zorunda kaldılar.
Rogue Entertainment'ın geliştirdiği versiyondan bir harita .via-text { background-color: rgb(0,0,0); /* Fallback color */ background-color: rgba(0,0,0, 0.4); /* Black w/opacity/see-through */ color: white; font-weight: 300; font-size: 0.75em; position: absolute; bottom: 0%; right: 0; z-index: 2; padding: 5px !important; text-align: left; }
Kaynak webtekno.com
Microsoft, ChatGPT Destekli Yeni Arama Motoru Bing’i Bazı Kullanıcıların Erişimine Açtı
Son zamanların en çok konuşulan yeni teknolojisi ChatGPT, dev şirketlerin de ilgisini çekiyor. Microsoft, geçtiğimiz hafta yayınladığı bir blog gönderisinde yapay zeka destekli arama motoru Bing’i tanıttı. Teknik olarak geliştirilen bu yeni Bing, Open AI’nin ChatGPT’den daha güçlü olan yeni nesil bir dil modelini getiriyor.
Samsung Galaxy S23 Serisinin Arayüzü One UI 5.1’in Özellikleri Sızdırıldı
Samsung’un amiral gemisi serisi S’in en yeni üyeleri, girmemize az kalan Şubat ayının ilk gününde dünya çapında tanıtılacak. Galaxy S23 ailesinin çıkışına çok az bir süre birkaç özelliği, sosyal medyaya sızdırıldı.
Bakanlık, Sosyal Medyada Çocukları Üzerinden Para Kazanan Ebeveynleri Tespit İçin Ekip Kurdu
Akıllı telefon ve internet kullanımının yaygınlaşması ile sosyal medya kullanımı da iyiden iyiye arttı. Üstelik bu mecralardan artık para kazanmak da mümkün. Bu durumun farkında olan Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı ise çocuklarını içeriklere dahil ederek sosyal medyadan para kazanmaya çalışan ebeveynlere çeşitli yaptırımlar geleceğini gösteren açıklamalarda bulundu.
Rockstar, GTA 6 Çıkarmamak İçin Yine Kırk Takla Atıyor: Red Dead Redemption Remastered Geliyor
Oyuncuların yıllardır beklediği o haber en sonunda gelecek gibi duruyor. İkinci oyunuyla oyun dünyasında hem hikâye anlatımı, hem grafikler hem de canlı dünyasıyla yeni bir eşik belirleyen Red Dead Redemption serisinin ilk oyunu, yenilenmiş bir şekilde tekrar piyasaya sürülebilir.
Vivo, İlk Katlanabilir Telefonunu Nihayet Gösterdi (!): Galaxy Z Fold 3e Benzeyebilir
Geçtiğimiz yıl çok sayıda yeni akıllı telefon piyasaya sürüldü. Bu telefonlar içerisinde en çok dikkat çekenlerden bazıları da ‘katlanabilir’ modeller oldu. Bazılarımıza nostaljik gelen ve eskilerin kapaklı telefonlarını anımsatan bu akıllı telefonlar çok sayıda kullanıcıya ulaşmayı başardı.