İnsanı Sinir Sahibi Yapacak Kadar Yetenekli Olan, Yenilmesi İmkansız Oyuncu Yapay Zekalar

Yapay zeka teknolojisinin kullanım alanları gittikçe genişlemeye devam ediyor. Bizim yerimize fotoğraf çekebilen, gelen mesaja bizim için cevap verebilen yapay zekalarla çok uzun zaman önce tanışmıştık, ancak bu tür yapay zekalar hayatımızı üst seviyelerde kolaylaştırmadığı, inanılmaz özellikler sunmadığı için bizleri pek şaşırtmıyor.

20.02.2022 01:45:17 tarihinde yayınlandı.

Yapay zeka teknolojisinin kullanım alanları gittikçe genişlemeye devam ediyor. Bizim yerimize fotoğraf çekebilen, gelen mesaja bizim için cevap verebilen yapay zekalarla çok uzun zaman önce tanışmıştık, ancak bu tür yapay zekalar hayatımızı üst seviyelerde kolaylaştırmadığı, inanılmaz özellikler sunmadığı için bizleri pek şaşırtmıyor.

Sebebi ise çok basit. Bu görevleri biz zaten kendimiz yerine getirebiliyoruz, bu yüzden de Siri, Google Assistant gibi yapay zekalar çok fazla dikkatimizi çekmiyor. Tabii bunun bir de oyun boyutu var. Oyun oynamak için geliştirilen yapay zekalar, bizlere Siri’den çok daha farklı bir mücadele sunduğu için hem ilgimizi çekiyor, hem de onu yenebilme umuduyla uzun süreli uğraşlar veriyoruz. 

Bugüne kadar yenmenin imkansız olduğunu, en başarılı oyuncuları bile yenen yapay zeka teknolojilerini duymuşsunuzdur. Bunları bu kadar özel yapan şey, onların da tıpkı sizin gibi bir sonraki hamleyi düşünüp, sizinle aynı kararı verme gibi bir potansiyelleri olması.

Yenilmesi imkansız yapay zeka teknolojisi furyası, ilk olarak IBM’in satranç turnuvaları için geliştirdiği Deep Blue oldu. İlk başlarda IBM’in istediği performansı sağlayamayan Deep Blue, 1996-1997 yılında Dünya Satranç Şampiyonu Garry Kasparov’un karşısına çıktığında beş maçın üçünde yenilip ikisinde berabere kaldı.

Bu yenilgiden sonra IBM, Deep Blue’yu geliştirmeye devam etti ve bir yıl sonra yeni bir yarışma düzenlendi. Sırası gelen Deep Blue, çok fazla düşünerek vakit kaybetmek istemediği için hızlıca bir hamle yapmak istedi ancak bu hamle, oyunun gidişatı için epey korkunçtu.

Deep Blue’nun yaptığı hatanın farkına varmayan Karparov, yapay zekanın bu hamleyi yapmasının ardındaki sebebin, sonraki hamleleri ileri düzeyde ön görmesi olarak yorumlamış ve yenilgiden korkarak yarıştan çekilme kararı almış. 

Deep Blue her ne kadar başarılı olsa da zamanla gelişen teknoloji, IBM’in bu yapay zekayı rafa kaldırmasına sebep oldu. Yaptığı satranç hamleleriyle birlikte kendi türünün ilk yenilmezlerinden olan Deep Blue, şu anda ABD’de yer alan Bilgisayar Tarihi Müzesi’nde sergileniyor. 

IBM’in iki yöneticisi, bir öğle yemeğinde Jeopardy! adlı genel kültür yarışmasının en başarılı ismi Ken Jennings’in başarıları hakkında konuşurken, onu bu yarışmada yenebilecek bir yapay zeka teknolojisi geliştirmeye karar verdi.

Adını IBM’in kurucusu Thomas J. Watson’dan alan bu yapay zeka, 2005 yılında tasarlanmaya başladı ve ününü bütün dünyaya 2011 yılında gerçekleşen yarışmayla duyurdu. 


Kaynak webtekno.com

 

Resident Evil ve Devil May Cry Oyunlarına Devasa Zam: Bazılarının Fiyatı Beşe Katlandı!

Uzun bir süredir yükselmeye devam eden döviz kurunun etkisi, oyun sektöründe de kendisini aktif olarak göstermişti. Oyun konsollarının yanı sıra pek çok yayıncı şirket, oyunlarının Türkiye fiyatlarında artışa gitmiş, EA ve Activision gibi yapımcıların oyunları 600 – 800 TL aralığına sabitlenmişti. Bugün, bir yayıncıdan daha üzücü bir haber geldi.