Metaverseün Öncülerinden Olarak Tanımlanan Second Life Oyununa Vergi Getirildi: Sanal Arazi Satışlarında Vergi Ödenecek

‘İnternetin geleceği’ olarak tanımlanan metaverse hakkında her gün yeni haberler gelmeye devam ediyor. Gittikçe popülerleşen bu sanal evrenlere birçok insan ve şirketten milyonlarca dolarlık yatırım yapılıyor. Astronomik ücretler ödenen dijital araziler gibi varlıklar da metaverse’te yatırım yapılan şeylerin başında yer alıyor.

4.03.2022 00:00:22 tarihinde yayınlandı.

‘İnternetin geleceği’ olarak tanımlanan metaverse hakkında her gün yeni haberler gelmeye devam ediyor. Gittikçe popülerleşen bu sanal evrenlere birçok insan ve şirketten milyonlarca dolarlık yatırım yapılıyor. Astronomik ücretler ödenen dijital araziler gibi varlıklar da metaverse’te yatırım yapılan şeylerin başında yer alıyor.

Şimdi de metaverse’ün öncüsü olarak kabul edilen oyunlardan biri olan Second Life tarafından gelecekte tüm dünyada yaygın olacağı düşünülen sanal evrenler hakkında bir açıklama geldi. Oyunun geliştiricisi olan ABD merkezli teknoloji devi Linden Lab, ‘metaverse’te vergi ödeme’ konusuyla ilgili önemli açıklamalarda bulundu.

Öncelikle tüm dünyada oldukça popüler olan Second Life oyunundan biraz bahsedelim. 2003 yılında piyasaya sürülen bu oyun, internet tabanlı sanal bir dünyada kullanıcıların avatarlar vasıtasıyla dolaşmasına, başka insanlar ile etkileşim kurmasına ve normal hayatta yapılan şeylerin dijital olarak gerçekleştirilebilmesine olanak tanıyor. Oyuncularına ‘ikinci bir hayat’ vadeden bu oyun, metaverse’ün amaçlarına ve genel hatlarına uygun olması sebebiyle oldukça önemli bir platform olarak nitelendiriliyor.

Oyunun geliştiricisi Linden Lab de bu hafta kullanıcılarını üzecek açıklamalarda bulundu. Yetkililer, dünya çapında popüler olan oyunda artık ‘satış vergisi’nin olacağını duyurdu. Açıklamalara göre yeni bir güncelleme ile oyunda gerçekleştirilen sanal arazi, premium abonelikler gibi satın alımlarda kullanıcıların vergi ödemesi gerekecek: “Oyuncularımızı bu vergilerden korumak için şu ana kadar elimizden gelen her şeyi yaptık; ancak artık bu durumu kabul etmemiz gerekiyor”

Ek olarak açıklamalarda bu kararın 2018 yılında Amerika Birleşik Devletleri’nde yürürlüğe giren ve çevrim içi alım satımlardan vergi alınmasını sağlayan bir yasa sebebiyle alındığı aktarıldı. Bu da Second Life’ı kullanıcılarına vergi getiren ilk metaverse platformu olarak kayıtlara geçirdi ve diğer platformlarda da bu tarz kararlar alınabileceğini bizlere gösterdi.

İLGİLİ HABER Çocukların Metaversete Cinsel İçerikli Kulüplere Kolayca Girebildiği Ortaya Çıktı: İnanılmaz Derecede Tehlikeli

Sonuç olarak bir dönüm noktası olarak nitelendirebileceğimiz bu kararın; Roblox, Meta’nın Horizon Worlds evreni ve daha birçok metaverse platformunu ciddi bir şekilde etkileyebileceğini söylememiz mümkün. Bunun yanı sıra NFT’ler ve kripto paralar gibi gittikçe popülerleşen birçok konuya da vergi getirilme ihtimali de oldukça gündemde olan bir konu. Kısacası insanların, muhtemelen çok yakın bir zamanda aynı gerçek hayatta satın alınan şeylerde olduğu gibi sanal evrenlerden alınan varlıklara da vergi ödemesi gerekecek.


Kaynak webtekno.com

 

Apple, iPhone Kullanıcılarının Tepkisini Çeken iOS 16 Özelliğini Değiştiriyor

ABD merkezli teknoloji devi Apple'ın kısa bir süre önce kullanıcıların hizmetine sunduğu iOS 16, sayısız sorunla birlikte geldi. Bu sorunlar arasında cihaz etkinleştirmeyi engelleyen çok ciddi bir hata olduğu gibi kullanıcıların uygulamaları kullanmasına sekte vuran kopyala-yapıştır işlevi gibi nispeten küçük hatalarda vardı. Apple şu sıralar, bu sorunları çözmek için uğraşıyor.

Spotify’ın Platin Üyelik Planı Ortaya Çıktı: Daha Fazla Ne Sunuyor?

Spotify’ın Bireysel, Öğrenci ve Aile olmak üzere üç farklı Premium planı bulunmakta. Bireysel plan, 20 TL fiyat etiketine sahip ve sadece bir cihazda Spotify’ın tüm Premium özelliklerine erişmenizi sağlıyor. Öğrenci planı ise bunun yarı fiyatına aynı özellikleri sunuyor. Aile planında ise birden fazla cihazda Premium özelliklerine erişilebiliyor.