NVIDIA, ‘Cyberpunk’ Kısa Filminin Nasıl Oluşturulduğunu Açıkladı

NVIDIA Studio’nun haftalık yaratıcı içerik serisinde, öne çıkan tasarımcıların çizimleri paylaşılırken, onların yaratıcı ipuçları ve püf noktaları da sunuluyor. Ayrıca NVIDIA Studio teknolojisinin yaratıcı iş akışlarını nasıl hızlandırdığının gösterilmesi hedefleniyor. Bu bağlamda; NVIDIA Studio’nun bu haftaki konuğu  JSFILMZ takma adını kullanan 3D tasarımcı Jae Solina oldu. İki gizli kişi arasındaki gergin değiş tokuşun gizemle örülü bir hikayesi olan Cyberpunk kısa filminin yapımındaki benzersiz 3D yaratıcı iş akışını gösteren Solina, herkesi etkileyecek gibi görünüyor.

25.06.2022 19:45:13 tarihinde yayınlandı.

NVIDIA Studio’nun haftalık yaratıcı içerik serisinde, öne çıkan tasarımcıların çizimleri paylaşılırken, onların yaratıcı ipuçları ve püf noktaları da sunuluyor. Ayrıca NVIDIA Studio teknolojisinin yaratıcı iş akışlarını nasıl hızlandırdığının gösterilmesi hedefleniyor. Bu bağlamda; NVIDIA Studio’nun bu haftaki konuğu  JSFILMZ takma adını kullanan 3D tasarımcı Jae Solina oldu. İki gizli kişi arasındaki gergin değiş tokuşun gizemle örülü bir hikayesi olan Cyberpunk kısa filminin yapımındaki benzersiz 3D yaratıcı iş akışını gösteren Solina, herkesi etkileyecek gibi görünüyor.

İyi bir film tutkunu olan JSFILMZ, yenilikçi kuşak film yönetmenleri Christopher Nolan, David Fincher ve George Lucas'tan ilham aldı. Onların teknik yeteneklerini ve heyecan verici olay örgüleri ile zenginleştirilen hikâye anlatma yeteneklerini birleştirmelerini beğendi… Cyberpunk kısa filmi; zengin, canlı renklerle tamamlanan ray-traced aydınlatması ve gölgeler ile yansımalarla çarpıcı bir gerçeklik sunmayı başardı. Peki bu filmin ardında nasıl bir çalışma vardı?

Ray-traced ışık, karakterin gözlüğünün kenarından yansıyor ve etkileyici bir fotogerçekçilik sağlıyor.

JSFILMZ, Omniverse Machinima uygulamasını ve Reallusion iClone Connector'ı kullanarak 3D tasarım koordinasyonu ve ortam simülasyonu için NVIDIA Omniverse platformuyla hızlı bir şekilde, filmi yalnızca bir günde yarattı. NVIDIA RTX A6000 GPU ve GeForce RTX 3070 Dizüstü Bilgisayar GPU'su kullanan sistemler arasında kolaylıkla geçiş yapabildi.

JSFILMZ'nin tasarım yolculuğu, Omniverse Machinima'da sahne oluşturma, fütüristik siberpunk lokantasını tasarlamak için arka plan nesnelerini yerleştirip hareket ettirmeyle başladı. RTX GPU'ları, fotogerçekçi ayrıntıları korurken görüntü alanı içinde hızlı, etkileşimli hareket elde etmek için Omniverse'in yerleşik RTX oluşturucusuna güç sağladı. Dikkat dağıtan gürültünün azaltılması, JSFILMZ'nin sahnelerinin oluşturulmasını beklemek zorunda kalmadan tasarıma odaklanmasına neden oldu.

NVIDIA MDL malzeme kütüphanesinden objeleri alan JSFILMZ, her yüzey, malzeme ve doku ile en yüksek gerçekçiliğe ulaştı. Sanatçı daha sonra sahneyi Reallusion içerik mağazasından indirilen insan karakter modelleriyle doldurdu.  AccuLips özelliği kullanılarak Reallusion iClone Connector'da vokal animasyon oluşturuldu. Her ağız şekliyle insan konuşma davranışını simüle edip, onlardan önce veya sonra gelenlerin niteliklerini aldı. JSFILMZ, oyuncularının seslendirme dosyalarını yükledi ve animasyonlar otomatik olarak oluşturuldu.

JSFILMZ, animasyonları yakalamak için, her iki karakter için de hareketler gerçekleştiren bir Xsens Awinda başlangıç vücut-hareket-yakalama giysisine döndü. Xsens yazılımını kullanarak görsel efekt verilerini işledi, temizledi ve dışa aktardı. JSFILMZ, Reallusion oyuncu çekirdeği mağazasında mükemmel animasyon dizilerini arayarak ve seçerek her karakter için benzersiz yürüme animasyonları entegre etti. Karakterlere ayrı hareketi yakalamalarını aktarmak ve uygulamak için iClone Connector'a döndü ve sahne için animasyonları tamamladı. Son 3D adım ise aydınlatmayı ayarlamak oldu. Omniverse'de nasıl ışıklandırılacağına dair ipuçları için JSFILMZ'nin Omniverse teknik bilgisini ve aydınlatma tekniğini aktardığı canlı yayın eğitimi izlenebilir.

JSFILMZ'e göre, ışık ekleme ve ışık değiştirme, Machinima kullanmanın başka bir avantajını ortaya çıkardı: Görüş alanında daha akıcı hareket için gerçek zamanlı ışın izlemeli mod ile en doğru, ayrıntılı görüntü için etkileşimli yol izlemeli mod arasında rahatça geçiş yapma yeteneği. Ardından, NVIDIA GeForce RTX GPU'lar tarafından desteklenen Omniverse RTX Renderer'ı kullanarak ışın izlemeli son işlemeleri dışa aktardı.

Omniverse tarafından birbirine bağlanan birden fazla 3B uygulamayla çalışmak, JSFILMZ'i saatlerce sayısız ortam oluşturma, dosya indirme, dosya türlerini dönüştürme, yeniden yükleme ve daha fazla işle uğraşmaktan kurtardı. JSFILMZ; “Bütün bunları evde yapabilmem çok çılgınca” dedi. Sonraki aşamada ise Cyberpunk kısa filmini tamamlamak için DaVinci Resolve'de düzenleme ve renk düzeltmesi adımları gerçekleştirildi.


Kaynak webtekno.com

 

Bazıları 4G Telefonlardan Bile Ucuz: İşte Türkiyedeki En Ucuz 5G Destekli Telefonlar...

5G bağlantı teknolojisi artık hayatımıza entegre olmuş durumda. An itibarıyla pek çok ülkede 5G bağlantısı aktif olarak kullanılıyor. Ülkemizde henüz yaygınlaşmamış olsa da birkaç yıl sonra 4G bağlantı teknolojisinin tarih olacağını rahatlıkla söyleyebiliriz. Hal böyle olunca da tüketiciler, 4G yerine 5G desteğine sahip olan akıllı telefonlara daha sıcak bakıyorlar.

OPPO, Kendi İşlemcisini Üretmeye Başladı: İlk Telefonlar 2024 Yılında Tanıtılabilir

Geçtiğimiz günlerde yeni katlanabilir telefonları Find N2 ve N2 Flip’e ek olarak tamamen camdan oluşan konsept telefonunu tanıtan OPPO, 2021 yılının başlarında yıl MariSilicon X isimli Nöral İşlem Birimi ve Marisilicon Y isimli Bluetooth çipini tanıtmıştı.  Tanıtım esnasında bu çiplerin 2022 yılında üretilecek telefonlarda kullanılması planlandığı.

Farelerdeki DPI Nedir, Aslında Ne İşe Yarar?

Bir fare satın alırken en çok dikkat edilen teknik özelliklerin başını çeken DPI, fareyi profesyonel manada kullanan pek çok kullanıcı için epey önemli. Peki nedir bu DPI? Son zamanlarda özellikle oyuncuların dillerinden düşürmedikleri DPI ayarı nasıl yapılmalı? Yüksek DPI her zaman için gerekli mi?