NVIDIA Studio’da Sanatçı Massimo Righi ile Fantastik Üç Boyutlu Hayvanlar Hayat Buluyor

NVIDIA’nın hem tasarımcıları hem de kendini tanıtmak için başlattığı haftalık yaratıcı içerik serisinin bu haftaki konuğu üç boyutlu hayvan sanatçısı Massimo Righi oldu. Film endüstrisinde yirmi yıllık deneyime sahip ödüllü bir 3D sanatçısı olan Righi, en iyi yaratıcı yayınlardan çok sayıda “Ayın Tasarımcısı” ödülü ve unvanı aldı. Ayrıca Autodesk, Discovery Channel, Google, Netflix ve Dünya Vahşi Yaşam Fonu (WWF) gibi kurumlarla da çalışıyor.

3.06.2022 16:15:14 tarihinde yayınlandı.

NVIDIA’nın hem tasarımcıları hem de kendini tanıtmak için başlattığı haftalık yaratıcı içerik serisinin bu haftaki konuğu üç boyutlu hayvan sanatçısı Massimo Righi oldu. Film endüstrisinde yirmi yıllık deneyime sahip ödüllü bir 3D sanatçısı olan Righi, en iyi yaratıcı yayınlardan çok sayıda “Ayın Tasarımcısı” ödülü ve unvanı aldı. Ayrıca Autodesk, Discovery Channel, Google, Netflix ve Dünya Vahşi Yaşam Fonu (WWF) gibi kurumlarla da çalışıyor.

"İllüstrasyonlarımda, belirli bir hayvanın ikonik görüntüsünü ya da en azından bununla ilgili kişisel fikrimi göstermeye çalışıyorum. Bu tasarımlar, çocukluk hayallerimin, gerçek yaşam deneyimimle bir karışımı olarak ortaya çıkıyor.” diyerek kendini anlatan Righi, “Kaplan Yılını Beklerken” isimli tasarımında da bu mottoyla hareket etti. Gelin hep birlikte, NVIDIA GPU’lar kullanılarak oluşturulan o üç boyutlu hayvan tasarımlarına ve bu tasarımların nasıl oluşturulduklarına bakalım.

Righi'nin yaratıcı çizimleri, GeForce RTX 3080 GPU tarafından desteklenen bir Lenovo dizüstü bilgisayarda Autodesk Maya'da başladı. Bir temel model oluşturuluyor ve UV'yi açarak başlıyor, 3 boyutlu ağı 2 boyutlu verilere çevrilerek etrafına 2 boyutlu bir dokunun sarılabilmesi ile temel model oluşturuyordu. Righi sonra kaplanı daha ince ayrıntılarla şekillendirmek için ZBrush'ta özel fırçalar kullandı. Fotoğraflar ve özel fırçaların bir karışımıyla Righi, Maya'ya dönmeden ve 3D modele yeni dokular uygulamadan önce fotoğraf ayrıntılarını netleştirmek için bir düzineden fazla GPU hızlandırmalı özellikten biri olan AI (Yapay Zeka) destekli Geliştirme Ayrıntıları teknolojisini kullanarak Adobe Photoshop'ta ana dokuları oluşturdu.

Righi, Maya içindeki XGen interaktif groom-editor ile oluşturulan detaylı, gerçekçi kürkle son derece fotoğrafa yakın bir görünüm elde etmeye öncelik verdi. Righi, "Başlamadan önce, kaç tane kürk tanımına ihtiyacım olacağına karar verebilmem için kürk akışını incelemek çok önemli. Örneğin kaplan, ana gövde, kafa, yanaklar ve bıyık gibi 10 tanımlama ile yapılıyor." diyor. Righi, kılavuzları manuel olarak yerleştirmek ve şekillendirmek için spline primitives de (serbest el çizimi için bir yöntem sağlayan önceden tanımlanmış şekiller) kullandı.

Sanatçı, istenen çıktıyı elde edene kadar gerçek zamanlı olarak inceleyip test etti. Ardından milyonlarca spline primitives tasarımından oluşan kürkü meydana getirdi. Bu işlem GeForce RTX 3080 GPU ile 6 kat hızlandırılarak, zamandan tasarruf etmesini sağladı. Model iyi bir yerdeyken Righi, farklı tasarım kümelerini birbirine bağlamak için Blendshapes kullanarak sahneyi 3 boyutlu olarak canlandırdı. Righi, küçük ayrıntıları doğru yapmak, gerçekçi hareketin özünü yakalamanın önemini şöyle anlatıyor: “Doğru şekilleri elde etmek ve her ayrıntıyı şekillendirmek için zaman ayırmanız ve çalışmanız gerekiyor." 

Righi sahne aydınlatmasını test etmeye başladı. Burada, GPU hızlandırmalı görüntü alanı, inanılmaz derecede pürüzsüz, etkileşimli 3 boyutlu modelleme sağladı ve bu durum GeForce RTX 3080 GPU kullanmanın bir başka avantajlarından biri oldu. Righi, sisteminin yetişmesini beklemek zorunda kalmadan aydınlatma, gölgeler, animasyonlar ve daha fazlasını gerçek zamanlı olarak inceleyebildi.

Son işlemeler dışa aktarmaya hazır olduğunda, varsayılan Autodesk Arnold oluşturucuyla AI (yapay zeka) düzeltme, entegre grafiklere sahip karşılaştırılabilir bir birime kıyasla Righi'nin GPU hızlandırmalı dizüstü bilgisayarında 6 kata kadar daha hızlı dışa aktaran inanılmaz derecede fotogerçekçi işlemeler üretildi. Peki sonuç ne miydi? İşte yukarıda gördüğünüz tasarım…


Kaynak webtekno.com

 

Ay, Kendi Etrafında Dönüyor Olmasına Rağmen Biz Neden Hep Aynı Yüzünü Görüyoruz?

Daha önce gezegenimizin uydusu Ay, bize çarpmak üzere üzerimize doğru gelseydi neler yaşanacağını sizlere açıklamıştık. Oldukça kaotik bir senaryoya yer verdiğimiz o içeriğimizde Ay’ın gezegenimiz üzerindeki kritik rollerine de değinmiştik. Bu içeriğimizde ise hâlihazırda çoğu kişinin fark ettiği fakat anlamlandırmakta zorlandığı bir duruma göz atacağız.

Instagram, Utangaç Kullanıcılara İlaç Gibi Gelecek Canlı Yayın Provası Test Ediyor

Sosyal medya platformlarının üzerinde çalıştığı yeni özellikleri açığa çıkarmasıyla bilinen Matt Navarra, Instagram'ın küçük bir kullanıcı kitlesiyle test etmeye başladığı yeni bir özelliği duyurdu. Daha çok içerik üretici ve Instagram üzerinden e-ticaret yapan kullanıcıları ilgilendiren bu özellik, kullanıcıların canlı yayın antrenmanları yapmalarını sağlıyor.

Infinix, Özellikleriyle Dikkat Çeken Yeni Note 12 Ailesini Tanıttı: İşte Fiyatlar ve Teknik Özellikler

Geçtiğimiz yıl ülkemizde de satışa sunulan Note 11 Pro modeliyle dikkat çeken Infinix, Doctor Strange temalı telefonuyla da Marvel hayranlarının gönlünü kazanmıştı. Hong Kong merkezli teknoloji devi, ortaya çıktığı ilk yıllarda başlangıç seviyesi telefonlar üretirken şu anda piyasanın devlerine rakip olacak akıllı telefonlar üretmeye başladı.

Twitter, API Erişimini Ücretli Yapacağını Açıkladı: Üçüncü Taraf Uygulamaları Kullanmak Paralı Hâle Gelebilir

Elon Musk yönetimine geçmesinin ardından birçok değişiklikle karşımıza çıkan Twitter, geçtiğimiz hafta geliştiricilerin hoşuna gitmeyecek bir hamle yapmış ve kural değişikliğiyle üçüncü parti uygulama desteğini sessiz sedasız kesmişti. Bunun ardından da Tweetbot, Twitterrific gibi popüler üçüncü taraf uygulamalara erişim sağlanamamıştı.