Oyunlar Açılırken Her Seferinde Sabrımızı Sınayan Yükleniyor... Ekranı Aslında Neden Var?

Oyun dünyası yeni teknolojiler ve tekniklerle her yıl evrilmeye ve gelişmeye devam ediyor. Fakat oyunların başlangıcından bu yana değişmeyen tek bir şey var: Yükleme ekranı.

18.11.2022 18:30:17 tarihinde yayınlandı.

Oyun dünyası yeni teknolojiler ve tekniklerle her yıl evrilmeye ve gelişmeye devam ediyor. Fakat oyunların başlangıcından bu yana değişmeyen tek bir şey var: Yükleme ekranı.

Oyunları başlattığımızda, kaldığımız yerden devam etmek istediğimizde veya bölümler arasında geçiş yaparken her oyunda yükleme ekranlarıyla karşılaşıyoruz. Peki, bu yükleme ekranları neden var?

Her bir video oyununda gördüğümüz yükleme ekranlarının aslında tek bir temel nedeni var: Oyunda göreceğimiz yazılardan bir ot parçasına, karakterimizin üzerindeki tek bir piksel renkten koca binalara kadar her şey bu süreçte bilgisayar tarafından ‘transfer ediliyor’.

Bu noktada “E biz oyunu zaten indirmedik mi, başka nereye transfer ediyoruz?” diye sorabilirsiniz. Bu sorunun cevabıysa bir bilgisayarın çalışma mantığında yatıyor.

Bilgisayarımıza indirdiğimiz her şey, hard disk ya da SSD biçiminde olan depolama araçlarında kalıcı olarak saklanıyorlar. Fakat bu dosyalar, biz onları açmadıkça veya onlara ilişkin bir talep göndermedikçe bilgisayar tarafından işlenmiyor, sadece varlığını sürdürüyor.

Bunun için bir müzik ya da resim indirdiğiniz durumda, bu dosyaları açtığınızda neler yaşandığını kısaca anlatalım: Depolama biriminde bulunan dosyaların verileri, ‘geçici veri deposu’ olarak görev yapan DRAM’lere aktarılıyor. Hani bilgisayar özelliklerimizde 8 ya da 16 GB olarak yazan, ince dikdörtgen yapıdaki şu parçalara.

Oyunlarda ve akla gelebilecek her türlü işlemde de aynı süreç işliyor. Bir oyunda bulunan, ‘asset’ olarak adlandırılan tüm materyaller, oyunu çalıştıran kodlar ve kayıt dosyaları gibi tüm veriler, oyunu başlattığımızda ya da bir bölüm atladığımızda kalıcı depolamadan geçici depolamaya aktarılıyor.

HDD ve SSD arasındaki fark da burada ortaya çıkıyor: Depolama biriminizin yazma hızı ne kadar yüksek olursa, veriler o kadar hızlı bir şekilde RAM’e aktarılıyor.

DRAM olarak tanımlanan bu birimler, bir SSD’den bile binlerce kat daha hızlı veri okuma ve yazma hızına sahip. DRAM olmadan herhangi bir programı çalıştırmaya kalktığınızda, bunun için akla hayale sığmayacak süreler beklemeniz gerekirdi.


Kaynak webtekno.com

 

Oyunlar Hakkında Önceden Fikir Edinmemizi Sağlayan Metacritic İnceleme Puanı Aslında Nedir, Neden Bu Kadar Önemli?

IMDb, Rotten Tomatoes, Metacritic ve OpenCritic gibi birçok site, uzun zamandır hayatımızda bulunuyor. Kendi belirli puanlama sistemlerine sahip olan bu siteler, benzer ve farklı dallarda da hizmet veriyorlar. Metacritic’te film, TV programları ve albüm puanlamaları da yer alıyor olsa da, en çok oyun dünyasına etki eden bir site olduğunu söyleyebiliriz.

Need For Speed Mobilea Ait Olduğu İddia Edilen Oynanış Videosu Sızdırıldı!

Need For Speed’in yeni oyunuyla ilgili çok sayıda iddia ortaya atılmıştı. Özellikle oyuncuları büyük bir kısmını kızdıran, yeni oyunun Battlefield 6’ya ağırlık verilmesi nedeniyle ertelenmesi olmuştu. Geçtiğimiz ay ortaya çıkan bazı iddialar ise yeni oyunun bu yıl içerisinde çıkabileceğine ancak bilgisayar sürümüne yer verilmeyeceğine işaret ediyordu. 

Meta’dan Tehdit: Yeni Düzenleme Gelmezse Facebook ve Instagram ile Avrupa’dan Çekiliriz (Türkiye Etkilenecek mi?)

Facebook, WhatsApp ve Instagram’ın çatı şirketi olan Meta, geçtiğimiz günlerde ABD Menkul Kıymetler ve Borsa Komisyonu’na (SEC) 2021 yılını kapsayan bir rapor sundu. 134 sayfadan oluşan bu yıllık raporda şirketin yıllık özeti sunulurken henüz bugün, garip ve oldukça iddialı bir cümle keşfedildi. Meta, doğrudan Avrupa’ya rest çekti.