Oyunlardaki Kapıları Tasarlamanın İllallah Ettiren Bir Süreç Olduğunu Öğrenince Oyun Geliştiricilerine Olan Saygınız Artacak

Kapılar, hikâyelerini akıcı ve vurucu bir şekilde aktarmak isteyen herhangi bir sanatçı için (sinemacılar, yazarlar vs.) her zaman önemli bir unsurdur. Bir kapıyı önemli bir sahnede, güzel bir açıyla çekerek, metafor olarak kullanarak çok şey anlatabilirsiniz.

3.04.2023 08:45:14 tarihinde yayınlandı.

Kapılar, hikâyelerini akıcı ve vurucu bir şekilde aktarmak isteyen herhangi bir sanatçı için (sinemacılar, yazarlar vs.) her zaman önemli bir unsurdur. Bir kapıyı önemli bir sahnede, güzel bir açıyla çekerek, metafor olarak kullanarak çok şey anlatabilirsiniz.

Ancak oyun geliştiricileri için kapılar çok daha farklı bir mevzudur. Oyun oynarken kapılar, fazla dikkat ettiğimiz bir unsur değildir; kapıyı açar ve hikâyeyi deneyimlemeye devam ederiz. Oyun geliştiricileri için ise kapılar tam bir ömür törpüsü. Bunun sebebini öğrenmek için yazılımcı ve oyun geliştiricisi olan bir uzmanımıza danıştık.

Kapıların uygulama zorluğunu iki bağlamda değerlendirebiliriz: Bunlardan ilki, etkileşime girme zorluğu. Oyun motorlarında bir sahneye koyduğumuz her obje, aslında içinden geçilebilir görsel şeylerdir. Bu objelere fizik kazandırabilmek için biz ‘collider’ (çarpıştırıcı) ekliyoruz.

Bir collider, objenin fiziksel varlığını temsil eder ancak görüntüden tamamen bağımsızdırlar. Yani bir objenin görüntüsü küçük ancak ona fizik veren collider büyük olabilir ya da tam tersi. Yani oyunlarda gördüğünüz objelerin görüntüsüyle gerçekte kapladığı alan farklıdır.

Bazı oyun motorlarında kapıya fazla yaklaştığınız zaman karakterin kafası, kapının içinden arka tarafa geçer. Bunun önüne geçmek için kapının collider’ı, kapının görüntüsünden bir tık daha büyük yapılır. Böylece karakterin kafası collider’a çarpıp kapının içine geçemez.

Bu denkleme bir de kapı kolu eklediğimiz zaman işler iyice karışıyor, karakterin kapıyla etkileşimini biz geliştiriciler için bir hayli zorlaştırıyor çünkü karakter, kapı koluna doğru uzanamıyor. Bunun yerine daha hayali bir yere kolunu uzatmış oluyor. Bu sebeple özellikle FPS oyunlarında kapı kolu kullanmaktan kaçınırız.

Kapıların ikinci bir zorluğu ise NPC’ler (oynanamayan karakterler) mevzusu. Bütün odaları ayrı bir alan olarak düşünebiliriz ve oynanabilir karakterler kadar NPC’leri de kodlamak durumundayız. NPC’lerin yürüdükleri path’leri (yolları), NavMesh dediğimiz sistemle belirleriz ve bunlar otomatik olarak kurgulanır.

Bir odadan öbür odaya kapıdan geçerek geçmesi gereken NPC’nin NavMesh’i, yolunun üzerindeki kapıyı algılayıp, yorumlayıp, kapıyı açıp diğer tarafa geçmesi, NPC’ler kanadında çok zor bir şey. Bir NPC’nin kapısız bir şekilde bir odadan bir odaya geçmesi çok kolay ancak denkleme bir de kapıyı açma eklenince orada başka bir yapay zekâ modeli ve yorumlama devreye giriyor.”


Kaynak webtekno.com

 

iOS 17nin İlk Genel Beta Sürümü Yayınlandı: İşte Appleın Daha Önce Bahsetmediği 2 Yeni Bomba Özellik

ABD merkezli teknoloji devi Apple, geçtiğimiz ay gerçekleştirdiği WWDC 2023 etkinlikleri kapsamında iOS 17'yi tanıttı. Etkinlik kapsamında iOS 17'nin major özellikleri açıklandı. Ancak beta sürümler de işletim sistemiyle ilgili yeni özellikleri ortaya koymaya devam ediyor. Bu bağlamda; işletim sistemi için dün yayınlanan ilk genel beta sürüm, kullanıcılara sunulacak birkaç yeni özelliği ortaya koydu. 

Amazon, Keşke Türkiyeye Gelse Diyeceğiniz Yepyeni Akıllı Ev Ürünlerini Tanıttı!

Dünyanın en büyük e-ticaret platformları arasında yer Amazon, aynı zamanda önemli bir akıllı ev ürünleri üreticisi. Şirket bugüne dek piyasaya sürdüğü ürünlerle tüketicilere pek çok kategoride hizmet verdi ve vermeye de devam edecek gibi görünüyor. Zira büyük bir etkinlik gerçekleştiren Amazon, yepyeni ürünleriyle karşımıza çıktı.